دوره 7، شماره 1 - ( مجله علمی دانشکده پرستاری و مامائی بویه گرگان 1389 )                   جلد 7 شماره 1 صفحات 26-20 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Nursing Students’ Anxiety in Times of Confronting With Mentally Ill Patients. J Res Dev Nurs Midw 2010; 7 (1) :20-26
URL: http://nmj.goums.ac.ir/article-1-5-fa.html
آسایش حمید، حسام مسلم، نصیری حسین، شریعتی علیرضا، روحی قنبر. اضطراب دانشجویان پرستاری به هنگام رویارویی با بیماران مبتلا به اختلالات روانی . Journal of Research Development in Nursing and Midwifery. 1389; 7 (1) :20-26

URL: http://nmj.goums.ac.ir/article-1-5-fa.html


1- ، hasayesh@gmail.com
چکیده:   (46876 مشاهده)
زمینه و هدف: پرستاران و دانشجویان پرستاری در مراقبت از بیماران روانی، یا انگیزه کافی برای مراقبت از این بیماران ندارند یا به علت باورهای های منفی و اضطراب، از برخی جنبه های مراقبتی این بیماران غفلت می کنند لذا ما در این مطالعه به بررسی میزان اضطراب دانشجویان پرستاری در برخورد با بیماران روانی و عوامل موثر بر آن پرداخته ایم. روش بررسی: در این مطالعه توصیفی- مقطعی، تعداد 64 نفر از دانشجویان پرستاری دانشکده پرستاری دانشگاه علوم پزشکی گلستان در سال 1388 به صورت نمونه گیری آسان وارد مطالعه شدند. پرسشنامه اطلاعات جمعیت شناختی و مقیاس اضطراب بین فردی در برخورد با بیماران روانی برای جمع آوری داده ها استفاده شد. داده ها با شاخصهای آمار توصیفی، ضریب همبستگی اسپیرمن و آزمون من ویتنی و کروسکال والیس در محیط نرم افزاری SPSS 16 تجزیه و تحلیل شد. یافته ها: میانگین و انحراف معیار سن دانشجویان 5/1±43/20 بود و 8/56 درصد از دانشجویان دختر بودند. سطح اضطراب دانشجویان در 9/17 درصد از دانشجویان، شدید و در 1/48 درصد، متوسط بود(05/ 0P<). اضطراب دختران بیش از پسران بود و این اختلاف از نظر آماری معنادار بود. دانشجویان دارای تجربه بالینی در بخشهای روانپزشکی اضطراب کمتری داشتند(05/ 0P<). نتیجه گیری: اضطراب دانشجویان در برخورد با بیماران روانی قابل توجه است و باید با اقدامات برنامه ریزی شده، مانند ملاقات های زود هنگام دانشجویان با بیماران روانی و دریافت آموزشهای اختصاصی میزان اضطراب آنها را کاهش داد
متن کامل [PDF 110 kb]   (4544 دریافت)    

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 CC BY-NC 4.0 | Journal of Research Development in Nursing and Midwifery

Designed & Developed by : Yektaweb