دوره 8، شماره 2 - ( 12-1390 )                   جلد 8 شماره 2 صفحات 76-69 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

ghanbari M R, rajaei S, kiani M, yoosefi M R. The Perspective of Graduates ‌ on the Performance of Educational Services of Golestan University of Medical Sciences 2007. J Res Dev Nurs Midw 2012; 8 (2) :69-76
URL: http://nmj.goums.ac.ir/article-1-162-fa.html
قنبری محمد رضا، رجائی سیامک، کیانی موسی، یوسفی محمد رضا. بررسی دیدگاه فارغ التحصیلان در خصوص عملکرد نظام آموزشی دانشگاه علوم پزشکی گلستان1386. Journal of Research Development in Nursing and Midwifery. 1390; 8 (2) :69-76

URL: http://nmj.goums.ac.ir/article-1-162-fa.html


1- دانشگاه علوم پزشکی گلستان ، Ghanbarimr@yahoo.com
2- دانشگاه علوم پزشکی گلستان
3- دانشگاه علوم پزشکی مازندران
4- انشگاه علوم پزشکی گلستان
چکیده:   (29593 مشاهده)

  زمینه و هدف: عملکرد نظام آموزشی می­تواند­ در فارغ التحصیلان تبلور عینی داشته باشد؛ لذا این تحقیق به دنبال بررسی عملکرد نظام آموزشی دانشگاه از نگاه فارغ التحصیلان بوده است.

  روش بررسی: دراین مطالعه تمامی فارغ التحصیلان(159 نفر) نیم سال دوم سال تحصیلی86-1385دانشگاه علوم پزشکی گلستان مورد پرسش قرارگرفتند. ابزارگردآوری­ داده ها، پرسشنامه ای پایا وروا، مشتمل بر 36 سؤال بسته در ارتباط با فاکتورهای عملکردی در نظام آموزشی بود. فارغ التحصیلان پس از شناسایی و انجام هماهنگی لازم­، پرسشنامه­ ها را تکمیل نموده ودر­همان­ زمان تحویل دادند. داده ها پس از جمع آوری با استفاده از نرم افزار spss و شاخص های آماری، تجزیه وتحلیل شدند.

  یافته ها: ­ از­ 159 نفر فارغ التحصیل شرکت کننده در این پژوهش، 22 درصد پسر و78 درصد دختر بودند. فارغ- التحصیلان از رشته های پزشکی ، پرستاری ، مامایی، علوم آزمایشگاهی، ­اتاق عمل­، بهداشت محیط و بهداشت خانواده بودند. نتایج به دست آمده، نشان دهنده تفاوت دیدگاه های فارغ التحصیلان­ با توجه به رشته تحصیلی و براساس عوامل عملکردی مختلف در سطح دانشگاه می باشد.­ رابطه بین رضایت فارغ التحصیلان از عملکرد نظام آموزشی دانشگاه و رشته- های تحصیلی آنان با­(­001/0 < ­ p )­ معنی­دار شد­. این موضوع بیشتر تحت تأثیر نارضایتی فارغ التحصیلان دو رشته پزشکی و مامایی از عملکرد نظام آموزشی و مدیریت آموزش عالی بوده است.

  نتیجه گیری: نتایج به دست آمده از این پژوهش،­ گویای این مطلب است که کارکردها در قسمت های مختلف آموزشی­ دانشگاه متناسب با انتظارات نبوده است؛ به­گونه­ای که بازتاب های متفاوتی در بین فارغ التحصیلان داشته است.

متن کامل [PDF 384 kb]   (3555 دریافت)    

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 CC BY-NC 4.0 | Journal of Research Development in Nursing and Midwifery

Designed & Developed by : Yektaweb